Den haikende jenta

Categories Det overnaturlige

Dette opplevde jeg for noen år siden, i en tid da jeg kjørte drosje. Denne natten var jeg på tur fra Lenvik til Tromsø. Jeg hadde en passasjer med meg i bilen, og denne satt framme ved siden av meg.

Da vi kom til Heia, fikk jeg plutselig se ei jente som sto ute på veikanten og haiket. Rett etter at vi hadde passert, tenkte jeg at jeg kanskje skulle ha stoppet og tatt henne på, det var jo kaldt og natt. Jeg sa det jeg tenkte til min passasjer, men han så bare ut som et spørsmålstegn. Jeg spurte om han ikke hadde lagt merke til jenta som sto og haiket, men nei, han hadde ikke sett noen.

Da kom jeg til å huske at jeg hadde hørt en historie om en jente som skulle ha blitt påkjørt der oppe på Heia, og at hun senere, etter sin død, var blitt sett der på veikanten, der hun sto og haiket.

Senere fortalte jeg om min opplevelse til en kompis av meg, og han hadde hørt om en som hadde tatt henne på. Jenta oppførte seg helt normalt, snakket og oppførte seg som en levende. Men da det var gått en liten stund, så ble det helt iskaldt i bilen, og så var jenta borte…

 

 

Fra min utgivelse “Det er mer mellom himmel og jord”

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *